fredag 25 juni 2010

Midsommartrolling gav 13 Öringar!!!!


Det var fullt upp under de 3 timmarna vi fiskade.... 3 dubbeldrillningar och en riktigt fin fisk som slet av ringen till kroken på vobblern...

Jag har länge velat prova en sjö i närheten av stugan(Lofsdalen) som skall hysa både Öring och Röding. Det är mycket besvärligt att sjösätta där, så jag lånade en eka som redan låg på plats(av en gubbe i byn som stoltserade med en 3kg Öring när jag hämtade nyckeln).

Med King Cab:en bör jag kunna sjösätta en egen båt nästa fiskepass i sjön.

Jag hade inte i mina vildaste drömmar vågat hoppats på ett sådant fiske, speciellt inte när det var första fiskepasset i sjön, och vi trängdes 2 vuxna, 2 barn och en hund i båten....

....Kul som f--n....

5 fiskar sparades och resten gick tillbaka(Svärmor med gubbe tingade 2 direkt). Jag har nu ytterligare ett Favoritvatten i Jämtland som jag kommer att besöka åtminstånde en eller ett par gånger per år...

Fyrhjulsdriven bil är ett måste här...
Jag har flera jobb på kö i Stockholm, så dagens midsommarfiske i Stugan vart ett välkommet "brejk" från stor-stadens stress och 15-timmars-pass...


Nu är det snart badtemp i "kanibaltunnan" och groggen är inom räckhåll....


...Vad mer kan man begära av en Svensk midsommar


Skitfiske på er alla...



4 kommentarer:

  1. Grattis till grymt fiske,och ha en trevlig midsommar.
    //krille

    SvaraRadera
  2. Tackar...När man minst anar det så händer det...
    Bra initiativ till rampen föresten!!
    God fortsättning på midsommaren...

    SvaraRadera
  3. vill inte säga vilken sjö det var? brukar va upp till lofsdalen minst en sväng per år till en kompis stuga.

    /linus

    SvaraRadera
  4. Hör av dig Linus när du är i Lofsis nästa gång så skall du få tel.nr till gubben med båten och en vägbeskrivning...(några mil från byn).

    SvaraRadera