lördag 21 augusti 2010

Flytring och fluga idag...

Det vart fluga från flytring idag... Med prioriteten inställd på familjemys, så packades festis, mackor, korv i termos..... och flytring, flugspö samt givetvis ett UL. Väl framme i ett biflöde till voxnan så passade jag på att prova lite seriöst fiske medans "tanten" och ungarna tog första fikat. Med ett haröra i änden på linan så fiskades ett par hundra meter av innan första öringen tog. Men efter att jag allt för ivrigt drillat den så slet den sig i ett lufthopp 4-5meter från ringen.

Efter lite svordomar och förhöjt blodtryck(första flugfisket för i år) så paddlade jag in till land och hämtade upp Nelly som ivrigt stod och väntade på att följa med i ringen.
Trots en vakande fisk alldeles intill ringen(var upp 2-3ggr) så vart det ingen fisk(bytte inte fluga på hela tiden).

Efter en halvtimme med Nelly i ringen så började Affe avundsjukt skrika från land, så även han fick följa med ut en sväng. Nu åkte även UL-spöt fram, och ett gäng Abborre landades ganska omgående.
Det hela kan summeras som en helt underbar dag trots regn och stundvis tunga moln, och endast Abborrar landade(jag både såg och kände ju Öring)

Fiskeriverket annordnar en kurs i elfiske i höst i älvkarleby. Jag funderar starkt på att sätta av tid till den....
.....rapport kommer!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar