tisdag 20 oktober 2009

Agnmete gav 3 havsöringar idag

Det vart ett litet avbrott i studierna idag (regelrätt skolkning), för att fiska lite agn i Söderhamn(Havsfiskarna brukar vara mer tåliga).
Jag och min kursare Marcus hade siktet inställt på mört och sarv i halvkilosklassen. Vi fiskade som vanligt med majs och 12:ans krok, och jag kan lova att vi vart helt ställda när jag fick på den första öringen. Efter lite snack och funderingar så fortsatte vi agnmetet, och ganska omgående så fick jag på en till...Denna gång en betydligt större fisk.(för stor för att lyfta upp i linan märkte jag). Innan vi packade ihop lyckades vi få upp ytterligare en liten öring(den som simmar i karet med halvkilosagnen) samt ett hundratal fina agn....
Roligaste agnmetet hittills med inslag av Havsöring

Ill Be Back.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar