lördag 6 februari 2010

Premiären avklarad på Skålsjön

Det vart en underbar dag på Skålsjön idag. Någon enstaka minus o mulet på morgonkvisten och sedan strålande sol. Det vart ett par matfiskar för min del(1kg och 1kg++), men det kom upp flera fiskar på över 4kg runtomkring.


Fiskarna var överlag väldigt försiktiga och bara smånafsade och spottade. Räka på mormyska funkade bäst för de flesta. Jag tror att det kom upp ovanligt lite fisk, så det kan vara idé att sikta på 2:a premiärdagen nästa lördag om man missade denna dag.

Gunnar hade något riktigt stort på som tog lina varje gång den närmade sig hålet, och efter 5 minuters drillning så stod nyfikna åskådare och ivrigt väntade på en JÄTTE-fisk.....som visade sig vara en knappt 1.5kg:s fisk som satt krokad i de bakre regionerna.

Dagen summerad med ett enda ord: KANON.
Ett stort tack till Färila Fiskevårdsförening för en riktig kanondag trots trögt fiske...
Måste nog planera in ett fiskepass under veckan känns det som...
Ill be back

2 kommentarer:

  1. Gunnar släppte väl tillbaka sin när den var felkrokad eller ?

    SvaraRadera
  2. Nix...Två av åskådarna var arrangörer från Färila Fiskevårdsområde och dom rådde honom att spara den.(troligen pga skadan). Men jag släppte tillbaks flera som var som var rätt krokade men var under kilot, trots att jag betalat för att dra max 4 fiskar så sparde jag bara 2. Vi tar aldrig upp mer än vi äter inom någon vecka..... Man är väl sportfiskare o inte yrkesfiskare!!

    SvaraRadera