tisdag 1 december 2009

Martin Falklind granskar Jämtkraft

8-10 december så kör SFL(Svenska Föreningen för Limnologi) årets "Vattendagar" i Bollnäs.
Årets tema är "Tid för åtgärder - Dags för handling". Som fiskeintresserad och blivande limnolog så kommer jag givetvis att närvara på så mycket jag kan (Tentavecka samtidigt) av programet.

http://www.limnologerna.org/vattendag.htm

Martin Falklind kommer att förära oss med ett litet föredrag om och runt inspelningen av filmen Gentlemannafisken en av kvällarna. Det skall bli mycket intressant att ta del av detta föredrag... Förr såg jag mest Martin som en fisketokig man som man såg i diverse fiskefilmer osv. (Vem har väl inte läppjat en Fredagsgrogg till Martins ekofiske-expeditioner).
Men han tar faktiskt tag i sånt som många av oss "dödliga" går och funderar på och retar upp oss på. Här är en sådan grej.....




Jag blev så förbannad när jag såg filmen och tänkte efter på hur Kraftbolagen framställer sig själva....BRA Jobbat Martin....

Ill Be Back
.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar