fredag 11 december 2009

Ny krok skall ge färre fiskar!!!


Jag tänker prova en ny krok på ismetspöna i vinter. Trots att jag är fullt medveten om att det kommer generera färre "fisk på isen". Kroken är en så kallad Cirkelkrok.
Detta skall innebära att kroken inte skadar fisken på samma sätt som trekrokar och angelkrokar då den inte liksom får "fäste" i fisken förens den hammnar vid yttersta läppsegmentet. Jag provar på 6 spön till att börja med.....
Det skall bli skönt med ett litet fiskepass på söndag. Det har varit mycket hektiskt med tentavecka mitt uppe i Limnolog-seminariet.
Men det var det värt..... Martin Falklinds seminarie om och runt Filmen Gentlemannafisken vart ett underbart avslut på seminariet för min del...... Jag tror att alla som deltog på seminariet vart "peppade" att dra sitt strå till stacken inom länets fiskevård...

Kanonbra Martin.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar