torsdag 7 januari 2010

Mal från stranden i Karibien !!!

Jag har under 2års tid funderat på vad det var för fiskar jag fick från stranden i skymningen när vi var till den lilla ön Coche (tillhör Venezuela) i Karibien.


Jag hade köpt ett Berkley Series One spö(helt underbart spö) som jag inte hunnit testa hemma(vinter hemma), så redan första kvällen så vart det ett fiskepass utanför bungalow:en. Jag kastade ut ett bottenmete med lite slaktrester som jag tiggde åt mig i restaurangköket.

Jag hann knappt kasta ut förens solen gick ner(går j-vligt fort vid ekvatorn) och jag började få det ena hugget efter det andra. Alla fiskar var av samma sort och visade sig hugga flitigt vid skymning(vart flera kvällars fiske på stranden). Den största vägde nog knappa 10kg men var helt otroligt rolig att drilla. Även efter 10min drillning och fisken rakt under spötoppen på 0,5 meters djup så var den omöjlig att lyfta ovan vattnet.

Helt underbar sportfisk alltså. Lokalbefolkningen kallade fisken för BA-Gree, och de sade att den kunde bli väldigt stor....

Vet någon vad det är för fisk och kanske lite mer, typ maxvikter och habitat, så vill jag gärna stilla min nyfikenhet efter nästan 2års ovisshet...

Finns dom i Thailand kanske???

Tacksam för svar....

Ill be back vith fishing after the flu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar