onsdag 27 januari 2010

Studier.....

Efter att ett mail kommit på villovägar strax innan jul så får jag inte ut betyg i fysiken förens jag kompletterat med en egen laboration för att beräkna gravitationen. (Tung väg att gå för att i slutänden bli limnolog).

Mailet som försvann innehöll min laboration av en planpendel där jag räknat ut gravitationen ur pendellängden samt pendeltiden. Då jag gjorde denna laboration på en av skolans datorer förra gången så sparas inte filerna längre än tills nästa uppstart av datorn. Mailet borde dock finnas i "skickat"-avdelningen på webb-läsaren men det gör det inte....
Troligen Jag själv som ställt till det.....
Jag har nu påbörjat nästa kurs inom fysiken så det vore ju kul att få ut betyget på den jag redan gjort.
Jag har 650 nya friska poäng som skall avverkas denna termin så det blir tufft...
Jag lägger ut laborationen här på bloggen så om det finns någon hårt arbetande Student som behöver lite inspiration inom Fysik så har ni här en egenhändigt komponerad lab som ni kan ta del av....

Ill be back....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar