torsdag 13 maj 2010

Långdragen guidning...

Den sista guidade fisketuren som fick avrunda vårens Thailandsfiske vart seg och långdragen...
Guiden (igentligen en fiskeintresserad Thailändare som ville ha lite sällskap bara) kom förbi min lägenhet på morgonkvisten. Han insisterade på att köra sin "moppe" till fiskevattnet trots att jag hade gott om plats i hyr-pickisen. Då det många gånger är snabbare att köra "moppe"(går närmare 100blås) i den Thailändska trafiken så hade jag fullt sjå att följa efter...

Här syns namnet på fiskevattnet(tror jag, här svängde vi in i alla fall). Fisket i detta vatten var gratis men det fanns givetvis en liten "hydda" där man kunde köpa boilies och annat smaskens till fiskarna, och även kall inhemsk coca cola(ca 2kr flaskan).
Men efter alla 10, 20, och 30kg:s fiskar som jag drillat på löpande band (på div fishingparks)tidigare under resan så kändes dagens största fisk på ca 1,5 kg lite väl tam... Thailändaren gjorde tummen upp och käkade med säkerhet upp den med ett leende på läpparna senare under veckan...
Jag tog med kylväskan för att ta med ett par matfiskar till lägenheten.... men det slutade med att jag skänkte både fisk och kylväska till Thailändaren.

Pickisen gjorde gott och väl rätt för de 200kr om dagen den kostade.... Och man har ju betydligt större chans att överleva semestern om man slipper åka Tuk-Tuk hela tiden....

Nu är man på hemmaplan igen, lagom till den svenska spinn och trollingsäsongen(snart även lite fluga kanske).

Det blir Iljungen imorgon....Tomas och Masen följer med.... Hoppas på prickigt(gott om Aborre annars)...

Rapport kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar