tisdag 25 maj 2010

Svårfilmat under vattnet...Tips någon???

Jag provade att filma en landning av en Gädda med undervattenskamera häromdan.....Låter enkelt, men......
Vi körde med flera spön ute och ansåg inte att Gäddan var stor nog att ta in övriga spön och slå av motorn för, så jag försökte mig på filmningen i 2knop.
Detta medförde att det bildades virvlar med bubblor i.....men det kan man väl leva med, men hur f--n skall man veta i vilken vinkel man filmar i????
Jag trodde bombsäkert att jag hade Gäddan i bild hela klippet!!... men riktigt så vart det inte.

Man skulle kanske tillverka en käpp med "kameraskruv" på????
Har DU filmat fisk under vattnet?..Isåfall vill jag gärna veta hur DU gjorde, och hur det vart.
Skitfiske........

2 kommentarer:

  1. skulle tro att problemet är att ljuset förstör mycket, prova en "keps" eller ett kamerafilter av något slag(vet inte om det finns ens)
    Team Röd /Håkan

    SvaraRadera
  2. Intressant...
    Någon typ av "keps" borde gå att tejpa dit till nästa fisketripp....

    Jens

    SvaraRadera