måndag 24 maj 2010

Östersjön igen...

Det vart östersjön ikväll(igen). Jag lockade med Tomas med löfte om riktigt pigga Gäddor, men dom var inte lika på hugget som igår kväll. Men med lite strategi-byte till stumpjumper på alla spöna så lyckades vi lura ett 10-tal fiskar. Lite kul att kvällens största tog på den allra minsta modellen av stump(tror inte dom tillverkas längre) som vi siktade på aborre med....
Kolla in storleken på vobblern gentemot gäddan!!!! Riktigt pigga(och glada) gäddor var det...
Tomas lyckades med samma konststycke som jag gjorde igår, nämligen att trolla en längre tid med en pytteliten snipa hängandes i vobblern.


Vi fick även ett par matabborrar. Östersjön är nog det stabilaste vattnet (man blir aldrig utan fisk) jag fiskar i.

Det kan hända att det blir en sväng till under veckan..... Får jag inte höra något "fiskeskvaller" om bra fiske i något annat vatten så blir det Östersjön igen...
Jag tänkte gå igenom lite kartonger med grejor till mitt eget "Gäddracer"-objekt imorgon så jag återkommer med lite info om projektet.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar