måndag 14 september 2009

Örtjärnen igen....

Det vart en liten tur tillbaka till gårdagens vatten "Örtjärn" idag måndag. Eftersom gårdagen gav 2 öringar så tog jag fram bästa öringsflugan och flugspöt och begav mig ut...

Det blåste ganska mycket när jag kom dit så första halvtimmen gav inget, men så fort det lungnade ner sig så small det på en riktigt fin ........RÖDING..... (förväntade mig öring efter gårdagens fångst)

Den surade länge innan jag fick se den och gick in sig i lite vegetation, så det hela slutade med ett lufthopp ett par-tre meter ifrån håven och så lossnade den....Tungt läge...
Jag stannade till i Bergtjärn (en P&T tjärn enbart för flugfiske) på vägen hem, och där upprepade sig hela historien - Fin fisk på..... Går in sig i vegetation... Lufthopp...Lossnar...

Blir nog inge mer fiske nu förens onsdag....ligger efter i skolan...

Ill bee back....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar