måndag 14 september 2009

Örtjärn - Test av nytt vatten

Det vart ett litet avbrott i studierna idag(det är ju söndag).



I ett försök att få både kvalitetstid med familjen och lite fiske så provade vi en lättilgänglig tjärn inte långt hemifrån som ryktesvis skall innehålla fin röding....
Är familjen med så bör det finnas grillplats och vara skapligt smidigt att ta sig fram.


Väl framme så åkte "vadarna" på och jag tog fram ett UL-spö ur takboxen och smög ut i vattnet....

Ganska omgående hade jag ett par fina hugg, men inget som fastnade...


Efter ca 10 minuter så får jag upp en pytteliten öring.
- Knappt så den kunde gapa över kroken på spinnaren...

Troligtvis en naturlig öring som förirrat sig bland stor-rödingarna.....(ovanligt stora prickar)

Den gick givetvis tillbaka och jag fortsatte nöta med UL-spöt. Efter ytterligare ett par fina hugg så fick jag dock en lite finare öring(trodde jag fiskade efter Röding), men även den fick chansen att växa på sig lite...
Skapligt ändå med 6-7 hugg på en timme...Blir fler turer hit, men då med flugspö....
Jag har en tung studievecka framför mig så jag har planerat in lite fiske på onsdag em för att pigga upp veckan lite.....


Rapport kommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar