måndag 14 september 2009

Tjärn Arrenderad Del 1

Jag har under sommaren jobbat med att restaurera ett gammalt Öringsvatten....
Alla fiskeintresserade har väl någon gång fantiserat om ett eget vatten...
Jag som nu har påbörjat mina studier till Civilingenjör inom Miljö och Vattenteknik har nu gjort slag i saken och arrenderat ett eget vatten som skall tjäna som "studievatten" (och givetvis fiskevatten) genom skoltiden.....
Vattnet har tidigare varit rikt på öring, och det skall jag försöka återställa genom restaurering av bäckarna in och ut ur tjärnen, samt inplantering av avelsfisk och även komplettering genom "kläckboxar".
Jag är absolut ingen expert på området (än så länge) så jag emottar gärna tips och synpunkter från alla som tycker sig ha något att bidra med...
Jag siktar på att publicera ikapp med en liten serie inlägg om sommarens jobb, och sedan lägga ut inläggen i "realtid".....

Ill be back...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar