onsdag 14 april 2010

3 Giant Mekong idag...

Vi körde lite uppvärmningsfiske efter Giant Mekong idag i Jomtien. Fiskarna här väger upp till 50kg och man kan räkna med att få slita hårt för varje kilo....
Min största fisk för dagen vägde 19kg och var sjukligt stark. När jag efter mycket slit (15min med spöt dubbelvikt) fick in den mot kajen och upp till ytan så tokrusade den ut 100meter och jag fick börja om igen.....och igen........Men jag njöt hela tiden:) :) :) Dock så tog Maria hem dagens största fisk, ett kilo större än min största...;( :( :(

Jag börjar nu ana vilka krafter fiskarna i Green Village har(jag har bokad fiske där 19-21 april). Där skall jag förhoppningsvis kroka betydligt större fisk....
Mängder av fiskedagar kvar här i Thailand så jag återkommer med rapporter...

2 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Vilken fisk!! Större än thailändarn nästan...
    Jag tycker du ser lite bränd ut med din lite signalröda färg! Tänk på att vattnet reflekterar solen och smörj dig!!!
    Var försiktig om du tänkt kroka ännu större fiskar framöver. Har du med nån kätting eller så och sätta fast dig med? Vem vet vilka människoätare det finns i dom där vatnnen om du följer med i...
    Hur är det med resten av gänget? Vad säger Nelly om att bada i havet? Måste vara underbara dagar!

    Krama om allihopa från mig och familjen!
    //
    Sara

    SvaraRadera
  2. Hejsan syster...
    Vi har det underbart här nere...
    Det blir annan utrustning när vi siktar på riktiga monsterfiskar, men man är ju inte van annat än Gäddslipsar på 7-8kg så det tränas mycket på dessa "småfiskar" inför resan till Greenfield Village den 19:e(fiskar 20-22 där).
    Hoppas allt är bra med er oxå...
    Jag mailar mitt Thai nr till nallen om det skulle vara nåt speciellt.
    Sköt om er....alla hälsar...

    SvaraRadera