onsdag 28 april 2010

Ny Guidning i morgon...

I morgonbitti hämtar jag upp en Thailändare som skall guida mig på lite inhemskt fiske..Vad sjön heter har jag ingen aning om då den inte har något engelskt "turistnamn" utan är ett ställe där infödingarna fiskar för att "fylla frysen". Jag kom i kontakt med denna kille på resturangen utanför lägenheten, han serverar maten där.
Det skall bli kul att se vad morgondagen kan ge....

Det har blivit ett par dagar med bara sol och bad på dagarna och lite fiske på kvällarna... men strandfisket här i trakterna verkar helt förstört(troligtvis pga 2-3 rader med nät utanför varje meter strand) och flera "turistfällor" typ Pattaya Shooting-range med deras underbart fina fiskevatten....som verkar näst intill Rotenon-behandlat...
Nelly njuter på Military Beach (kanonställe) Gårdagens största fisk på Pattaya one-stop Shooting range(Turist-fälla, rekomenderas ej)
Trots dåligt fiske från stranden så är utsikten vid solnedgången mer än värd att uppleva...

Jag återkommer efter morgondagens fisketur med Rapport...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar