fredag 16 april 2010

Mekong Catfish in Action

Jag har idag fortsatt förberedelserna inför fisket i Greenfield Village. Jag testade mitt BFT Dualtop som jag vanligtvis Jerkfiskar med, och min favoritrulle - 6500 PRO Rocket på GROV FISK.
Efter första påslaget och ca 30min in i drillningen så stod merparten av Campens fiskare och följde min kamp... Men då denna utrustning står sig alldeles utmärkt i svenska vatten med trötta(med dessa mått) Gäddor som huvudsaklig fångst så fick den slita ont ordentligt med dessa monster på kroken...
Jag kunde efter ca 45min landa en ca 25kg Mekong Catfish och fick en väldigt öm tumme på köpet efter att ha ställt bromsen i botten(trodde jag aldrig med denna rulle) och hjälpt till med "tumbroms" i rusningarna.
Det vart 5-6 fiskar idag med en snittvikt på 25kg(Jag prioriterade snabb retur istället för att väga alla) och över 3timmars drillning med bromsen på max!!!!!
Jag har ett par dagar till att träna på inför resan till Greenfield Village, men jag har redan nu insett att mina egna fiskegrejor är det ingen vits att ta fram...

Här följer ett klipp vid landningen av en 19kg vid gårdagens fiske

Jag har hittat en annan intressant pöl i närheten som jag tänkte prova i morgon...

Rapport kommer.....

6 kommentarer:

  1. Snyggt! det är så att man blir lite avundsjuk.
    Hälsa alla.
    //Lars

    SvaraRadera
  2. Joo..visst känns det fränt att man nu tränar på 25kilosfiskar inför fisket efter riktiga monstren nästa vecka....
    Ha det....Jens med familj...

    SvaraRadera
  3. vad ska man säga,läckert och lyfta på hatten...imorgon blir det sjösättning i varpen...vi får väl se vad de kan ge?mvh kronis

    SvaraRadera
  4. Läckert...blir det bulldawg på botten?? har för mig den funkade på tidig Gädda ifjol...
    Rapport på allt över 5kg!!
    Skitfiske...

    SvaraRadera
  5. hej jens,jag har anmält dej till 12 timmars på herten,tror du får ordning på båten tills dess?15lag som tak!fullt efter en dag helt sjukt!5juni blev det!8-20 4 spön!hör av dej om du ser detta!!mvh Tomas

    SvaraRadera
  6. Kanon Tomas....
    Längtar redan...

    SvaraRadera